吳亞嬌:拆人間屋正契弟 忘記歷史是奴隸

[本報訊]

火柴聲響,煙槍點亮,十九世代的香港奇女子、鴉片販子吳亞嬌(約1820-不早於1880)應本報邀請接受訪問。

「無理由係咪都拆。呢挺人乜都拆乜都丟,就係敗家賤格。」吳亞嬌直接評論香港政府對閣麟街的保育方案。「拆就乜都無,唔拆仲有啲古老嘢留得響度。一個地方無古老嘢唔得掛。唔係講處處有歷史就唔畀拆,係你拆埋呢啲就無歷史。」

吳亞嬌說:「鬼頭先無咁笨。佢地知呢啲寶。你攞枝槍指住佢地都唔拆。係家陣啲人無念舊,唔知時月艱難。」吳亞嬌並非尋常婦女,在世時並非恪守愚昧婦節,反而主動關照其他寡婦妓女,義氣非凡。她指:「果時景物當然與今時唔同。但係你要知要見要識呢個城市點來,有咩來歷,就唔能夠乜都拆。聽你地講家陣人祠堂拆祖宗都拆,你丟到咁,邊會有好家庭。咁你乜都無,無個錢又無舊物,點能夠話呢庶係你架。」

保留閣麟街,是吳亞嬌的想法:「唔係無地你住、唔係無屋你住。你又唔係無法整返好幢樓,好地地做咩拆。你地呢挺人唔識歷史、唔想知舊時,更加唔想做好事,到未來,人地都一定淨係記得你地做壞事的名字。」言罷隨煙飛昇。

Cochrane_St._sign,_HK
市建局重建閣麟街,正打算清拆吳亞嬌舊居,吳亞嬌曾為待清拆唐樓之大業主,但此處見證香港開埠初期歷史。